عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر

مزایا و معایب عمل لیزری دیسک کمر

با وجود تکنولوژی های جدید در زمینه انجام عمل های جراحی، دیگر نیازی به انجام روش های قدیمی برای عمل دیسک کمر نیست. می توان با کمک لیزر و تاثیری که روی بافت ژله ای دیسک دارد، عمل دیسک کمر را برای کاهش درد و فشار در ناحیه کمر انجام داد. عمل لیزری دیسک کمر، روشی نوین و پرفایده برای رفع مشکل فتق دیسک یا همان بیرون زدگی است. با وجود جدید بودن این عمل، شناخت مزایا و معایب آن می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در ادامه شما را با مزایا و معایب عمل لیزری دیسک کمر آشنا می کنیم.

مزایا و معایب عمل لیزری دیسک کمر

مزایا عمل لیزری دیسک کمر

با توجه به اینکه در عمل لیزری، نیازی به استفاده از چاقو جراحی و تجهیزات این چنینی برای ایجاد برش در ناحیه کمر نیست، می توان گفت که عمل لیزری دیسک کمر مزایای زیادی را به همراه دارد. از جمله مزیت های انجام عمل لیزری در ناحیه دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

· تهاجم کمتر

یکی از مزایای عمل دیسک کمر با لیزر، تهاجم کمتر است. به دلیل اینکه در این روش فقط یک سوزن وارد ناحیه کمر می شود، پس نیازی به ایجاد برش در ناحیه دیسک کمر نیست. از این رو این جراحی تهاجم بسیار کمتری دارد. این پروسه به دلیل کم تهاجمی بودن باعث از دست دادن خون کمتر می شود. به همین خاطر دوره نقاهت و عوارض ناشی از انجام این عمل جراحی در افراد به حداقل می رسد.

· قابل انجام با بی حسی موضعی

بیهوشی کامل می تواند مضرات زیادی را برای سلامت عمومی بدن به همراه داشته باشد. به جای اینکه بیهوشی کامل انجام شود، می توان بی حسی موضعی را برای انجام عمل لیزری دیسک کمر انتخاب کرد. از این رو عوارض ناشی از بیهوشی کامل کاهش پیدا می کند.

· دقت بسیار بالا در برش بافت

عمل لیزری دیسک کمر با کمک نور بسیار دقیق انجام می شود و کل بافت اضافه دیسک کمر برداشته خواهد شد. دقت بالایی که در این عمل برای برش بافت وجود دارد، از جمله مهم ترین مزیت های آن محسوب می شود. چرا که دیگر احتمال آسیب به بافت های مجاور به حداقل می رسد.

· امکان جراحی فضاهای تنگ و باریک

برای انجام عمل دیسک کمر در نواحی تنگ و باریک دیسک و نخاع، معمولا جراحی باز بسیار خطرناک بوده و ممکن است جوابدهی مناسبی نیز نداشته باشد. ولی با انجام این عمل، می توان فضاهای تنگ و باریک ناحیه کمر را نیز جراحی کرد.

مزایا عمل لیزری دیسک کمر

معایب عمل لیزری دیسک کمر

با وجود اینکه عمل لیزری دیسک کمر می‌تواند مزیت‌های متنوعی را به همراه داشته باشد، دارای یک سری معایب و نقاط ضعف نیز هست. البته اگر به بهترین جراح و متخصص مراجعه کنید، احتمال بروز عوارض و معایب این عمل جراحی به حداقل می‌رسد. با این حال، باید به دقت معایب احتمالی را بررسی کرد.

نیاز به جراحی اضافی

یکی از عوارض ناشی از این عمل این است که احتمالا به جراحی اضافی نیاز دارد. این موضوع وابسته به شدت بیرون زدگی و تخصص پزشک دارد. در برخی موارد، عمل لیزری ممکن است نتواند تمام بخش‌های آسیب دیده دیسک را درمان کند و نیاز به تکرار یا انجام روش‌های دیگر جراحی باشد.

محدودیت در افراد مبتلا به بیماری دژنراتیو ستون فقرات

این عمل برای همه افراد قابل انجام نیست. افرادی که با بیماری دژنراتیو ستون فقرات مواجه هستند، نمی‌توانند این عمل جراحی را انجام دهند. این دسته از بیماران نیاز به انجام عمل جراحی پیچیده‌تری دارند که صرفاً با روش لیزر امکان‌پذیر نیست. بیماری دژنراتیو ستون فقرات معمولاً شامل فرسایش و خرابی دیسک‌های بین مهره‌ای است که نیازمند درمان‌های جامع‌تری می‌باشد.

احتمال عود کردن درد

یکی دیگر از معایب این عمل، احتمال عود کردن درد پس از جراحی است. اگرچه این روش به کاهش درد کمک می‌کند، اما در برخی موارد درد می‌تواند مجدداً بازگردد. این مسئله ممکن است به دلیل عدم حذف کامل بافت آسیب دیده یا بروز مشکلات جدید در دیسک‌های مجاور باشد.

بهترین متخصص درد در تهران

خطر عفونت و التهاب

همانند هر عمل جراحی دیگر، این عمل نیز ممکن است با خطر عفونت و التهاب همراه باشد. اگرچه احتمال بروز این عوارض با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات استریل کاهش می‌یابد، اما همچنان احتمال وجود دارد. در صورتی که عفونت رخ دهد، ممکن است نیاز به درمان‌های اضافی از جمله مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و یا حتی جراحی مجدد باشد.

هزینه‌های بالا

هزینه‌های بالای این نوع جراحی نیز یکی از معایب مهم آن است. این عمل معمولاً هزینه بیشتری نسبت به روش‌های سنتی جراحی دارد. این هزینه‌ها شامل هزینه تجهیزات پیشرفته، دستمزد جراح و هزینه‌های بیمارستان می‌شود. از این رو، ممکن است برای برخی از بیماران انجام این عمل به دلیل هزینه‌های بالای آن مقدور نباشد.

با این وجود، توصیه می‌شود که بیماران به نظرات پزشک خود توجه داشته باشند و مطابق با شرایط و نوع بیماری خود، از بهترین روش برای جراحی خود استفاده کنند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در این مورد می‌توانید با خانم دکتر بنفشه ولییان در ارتباط باشید.

برای دریافت نوبت از بهترین جراح دیسک کمر لیزری در تهران، کافیست که با شماره تلفن های مطب خانم دکتر بنفشه ولییان 09029266688 در ارتباط باشید. منشی مطب در کوتاه ترین زمان ممکن، نوبت اختصاصی به شما می دهد تا ابتدا معاینه اولیه انجام شود. سپس در صورت نیاز، نوبت انجام عمل جراحی به شما داده خواهد شد.

آخرین مطالب:

تمرینات مخصوص درد کمر – دکتر ولییان: