عود دیسک کمر بعد از جراحی

بهترین ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر + ویدئو

عمل بسته دیسک کمر یکی از روش های نوین جراحی است که توانسته انقلاب بزرگی را در حوزه عمل جراحی دیسک کمر به وجود آورد. شاید در گذشته تنها راه درمان مشکلات دیسک کمر، ایجاد برش در ناحیه کمر و خارج کردن بخش اضافه دیسک بود؛ اما در حال حاضر به لطف روش جدید عمل دیسک کمر با لیزر، می توان فقط با یک سری از تجهیزات خاص مانند آندوسکوپ، لیزر و همچنین سیستم تصویربرداری مراحل جراحی را بدون بیهوشی کامل انجام داد.

موضوع بسیار مهمی که از سوی بیماران بعد از عمل بسته دیسک کمر پرسیده می شود این است که بهترین ورزش بعد از این عمل جراحی چیست؟ با توجه به اینکه این عمل جراحی کاملا بسته است و نیازی به بخیه های متعدد ندارد، تحرک در بیمار می تواند مفید باشد. تنها ممکن است یا یک دو بخیه کوچک در ناحیه کمر خورده شود و روی آن با چسب زخم قرار بگیرد. پس ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر مجاز است، اما برای اینکه با چگونگی آن آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر مجاز است؟

تحرک بعد از عمل بسته دیسک کمر نه تنها ضرر جدی ندارد، بلکه می تواند برای ترمیم بافت ها و بهبود علائم بیمار مفید نیز باشد. افرادی که این عمل جراحی را انجام می دهند، می توانند در همان ابتدا و روز اول پس از جراحی راه بروند. به بیمار توصیه می شود که هر چند ساعت یکبار از تخت خواب بلند شود و قدم بزند. حتی هیچ محدودیتی برای سرویس بهداشتی رفتن بیماران بعد از انجام عمل جراحی وجود ندارد. البته انجام حرکات سنگین ورزشی و حرکات کششی که موجب خم کردن و چرخش در ناحیه کمر می شوند، مضر است. فقط حرکت کردن بعد از این عمل مجاز می باشد.

عمل بسته دیسک کمر
ورزش بعد از جراحی بسته دیسک کمر

بهترین ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر

بهترین ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر پیاده روی است. بسیاری از افراد تصور می کنند که باید بعد از انجام این عمل جراحی در خانه بمانند و ماه ها استراحت کنند. اما این موضوع کاملا اشتباه است. باید برای تقویت عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن آن ها، ورزش منظم داشته باشید. ابتدا با پیاده روی در بازه زمانی کوتاه شروع کنید و کم کم سرعت و زمان پیاده روی خود را افزایش دهید. با افزایش مسافت پیاده روی، بدن شما آماده تر شده و می تواند راحت تر با عوارض عمل مقابله کند.

پیاده روی باید حدود 1 هفته بعد از انجام این عمل باشد. سعی کنید که ابتدا پیاده روی را با سرعت پایین انجام دهید و بعد به مرور زمان سرعت پیاده روی خودتان را افزایش دهید. اگر درد و سوزش در ناحیه کمر احساس کردید، مدت زمان و مسافت پیاده روی خود را کاهش دهید. علاوه بر پیاده روی، می توانید برای ترمیم سریع تر و بهبود بهتر، در جلسات فیزیوتراپی نیز شرکت کنید. انجام حرکات کششی ترمیم کننده و کاهنده درد نیز می تواند موثر باشد. اما همه این ورزش ها و تحرک بدنی باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

عمل بسته دیسک کمر
بهترین ورزش بعد از عمل بسته دیسک کمر

در صورت احساس درد بعد از ورزش چه کنیم؟

اگر اخیرا عمل بسته دیسک کمر را انجام داده اید، باید نگران علامت های هشداردهنده پس از عمل باشید. یکی از این علامت ها، درد در کمر است. چند روز پس از جراحی احساس درد در کمر تا حدی طبیعی است. اما اگر این درد پس از انجام تمرینات ورزشی شعله ور می شود و شما را ناراحت و بی تاب می کند، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است یا مشکلی در ناحیه کمر شما وجود داشته باشد، یا اینکه نیاز به تغییر تمرینات حرکتی شما باشد.

برای دریافت نوبت از بهترین جراح دیسک کمر لیزری در تهران، کافیست که با شماره تلفن های مطب خانم دکتر بنفشه ولییان 09029266688 در ارتباط باشید. منشی مطب در کوتاه ترین زمان ممکن، نوبت اختصاصی به شما می دهد تا ابتدا معاینه اولیه انجام شود. سپس در صورت نیاز، نوبت انجام عمل جراحی به شما داده خواهد شد.

آخرین مطالب:

تمرینات مخصوص درد کمر – دکتر ولییان: