عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر بخیه نیاز دارد؟

بخیه یکی از روش های جلوگیری از عفونت زخم های باز است. میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و میکروب ها همواره در تلاش هستند که به داخل زخم وارد شوند و عفونت ایجاد کنند. این عفونت در جراحی های باز بسیار شایع بوده و خطرات زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت. عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر، روشی نوین برای جراحی بسته است که شاید برای بسیاری از شما این سوال را مطرح کند که آیا این روش جراحی هم نیاز به بخیه دارد؟

بخیه در عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر

یکی از دغدغه های افرادی که نیاز به انجام عمل دیسک کمر دارند، بخیه زدن است. بخیه می تواند به دو شکل قابل جذب و غیر قابل جذب باشد. معمولا بخیه های غیر قابل جذب برای افراد نگران کننده تر هستند. چرا که نیاز به کشیدن این نوع نخ های بخیه پس از ترمیم می باشد. وجود بخیه در پوست پس انجام عمل جراحی بسیار ضروری است. چرا که عملا اگر بخیه در ناحیه پوست وجود نداشته باشد، عفونت اتفاق می افتد.

در عمل های جراحی غیر تهاجمی مانند عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر، نیازی به بخیه زدن نیست. چون عملا شکاف یا برشی روی سطح کمر ایجاد نشده است که برای بستن آن نیاز به بخیه باشد. مگر اینکه بسته به نظر پزشک نیاز به ایجاد شکاف کوچک برای وارد کردن سوزن باشد. در این صورت می توان با یک یا چند بخیه بسیار محدود و بدون خطر، محل جراحی را بست. بهتر است که در مورد بخیه در عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر با پزشک خودتان صحبت کنید.

آیا نیاز به شکاف در کمر برای انجام این عمل لیزری دیسک کمر است؟

شکاف در ناحیه کمر یکی از اقداماتی است که می تواند برای انجام عمل دیسک کمر با روش های سنتی انجام شود. برشی که در ناحیه کمر ایجاد می شود، نیاز به بخیه دارد. این برش نه تنها در لایه پوست، بلکه در بافت های عمقی مانند  عضلات نیز ایجاد می شود. چرا که دیسک با عضلات و بافت های دیگر پوشانده شده و برای دسترسی به آن، باید همه این بافت ها را کنار زد.

اگرچه در روش سنتی برای جراحی دیسک کمر، نیاز به ایجاد شکاف در ناحیه کمر است. ولی روش جراحی بسته دیسک کمر با لیزر، نیازی به شکاف در ناحیه کمر نداشته و به راحتی قابل انجام است. فقط یک سوزن بسیار نازک وارد کمر می شود که از طریق آن نور لیزر به داخل کمر تابانده خواهد شد. بنابراین، حداکثر شکافی که در اثر انجام عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر ایجاد می شود، یک شکاف به اندازه سوزن نازک است. این شکاف نیاز به بخیه نداشته و معمولا خود به خود ترمیم می شود.

عفونت در محل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر

همانطور که توضیح داده شد، نیازی به بخیه زدن در ناحیه عمل جراحی بسته دیسک کمر با لیزر نیست.  همین موضوع باعث شده تا ریسک انجام این عمل جراحی و عفونتی که به همراه دارد به حداقل برسد و افراد بتوانند در زمان کوتاهی این عمل جراحی را انجام دهند. تنها اگر در هنگام عمل جراحی پزشک از تجهیزات نامناسب برای جراحی استفاده کند، احتمال اینکه در ناحیه دیسک و بافت های اطراف آن عفونت مشاهده شود وجود دارد. اما پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک و همچنین در نظر گرفتن تمامی موازین بهداشتی، اجازه نمی دهند که عفونت در ناحیه عمل جراحی شده ایجاد شود. از این رو می توانید برای کاهش خطر عفونت در محل جراحی بسته دیسک کمر، از روش لیزری کمک بگیرید و بدون برش و شکاف عمیق، این عمل را انجام دهید.

برای دریافت نوبت از بهترین متخصص درد در تهران، کافیست که با شماره تلفن های مطب خانم دکتر بنفشه ولییان 09029266688 در ارتباط باشید. منشی مطب در کوتاه ترین زمان ممکن، نوبت اختصاصی به شما می دهد تا ابتدا معاینه اولیه انجام شود. سپس در صورت نیاز، نوبت انجام عمل جراحی به شما داده خواهد شد.

آخرین مطالب:

تمرینات مخصوص درد کمر – دکتر ولییان: