نکات و مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر

اکثر بیماران می دانند که عمل جراحی دیسک کمر با روش های سنتی دوره نقاهت بسیار طولانی دارد. حتی همین موضوع باعث شده تا بسیاری از بیماران زیر بار انجام عمل جراحی نروند، چون درک اینکه باید مدت ها از خودشان مراقبت کنند برای آن ها بسیار سخت است. از طرفی آسیب طولانی مدت و خطر عفونت در اثر این نوع جراحی ها زیاد خواهد بود. جراحی دیسک کمر با لیزر، با هدف کوچک کردن دیسک جهت کاهش فشار به اعصاب انجام می شود. اگرچه این عمل جراحی نتیجه مشابهی با روش جراحی دیسک کمر به صورت باز دارد، ولی عوارض و دوره نقاهت آن کوتاه تر است. مراقبت های بعد از عمل بسته دیسک کمر با لیزر نیز بسیار ساده تر هستند و می توانید بدون هیچ دغدغه ای، این عمل را در زمان کوتاهی انجام دهید.

مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر

عمل جراحی دیسک کمر با لیزر، یک عمل کم تهاجمی است. برخلاف سایر روش های جراحی دیسک کمر، این عمل نیازی به بخیه نداشته و به راحتی قابل انجام توسط پزشکان متخصص و باتجربه است. اگر قصد جراحی بسته دیسک کمر دارید، می توانید با توجه به تشخیص پزشک خود این جراحی را با لیزر انجام دهید. در این صورت دیگر نیازی به نگرانی از بابت طولانی بودن دوره نقاهت این عمل جراحی وجود ندارد.

اگرچه عمل بسته دیسک کمر با لیزر، یک عمل جراحی کم عارضه است؛ اما این بدین معنی نیست که شما می توانید بعد از این عمل به راحتی به زندگی عادی روزمره خود برسید. حتما به نکات مراقبتی بعد از انجام این عمل توجه داشته باشید. همچنین در صورت نیاز در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه به نکات و روش های مراقبت بعد از عمل جراحی دیسک کمر با لیزر اشاره می کنیم.

• بیماران می توانند بعد از گذشت یک روز از جراحی حرکت محدود و با احتیاط داشته باشند.
  • خم کردن و چرخش کمر بعد از عمل تا 3 هفته ممنوع است.
  • در صورت توصیه پزشک از تجهیزات طبی مانند کمربند طبی برای حمایت از کمر خود استفاده کنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و سبک تا 3 هفته بعد از جراحی جدا خودداری کنید.
  • در صورت احساس سوزش و ناراحتی در ناحیه کمر و دیسک جراحی شده با پزشک مشورت کنید.
  • تا تمام نشدن دوره نقاهت از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • برای حمام رفتن با پزشک خود مشورت کنید.
  • از داروهای ضد درد و ضد التهاب تا زمانی که پزشک توصیه کرده است، استفاده کنید.

رانندگی و ورزش بعد از عمل دیسک کمر لیزری

یکی از فعالیت های مهمی که باید با احتیاط پس از عمل دیسک کمر با لیزر انجام دهید، رانندگی است. رانندگی فشار زیادی به کمر و پاها وارد می کند. طبیعتا فردی که به تازگی عمل جراحی دیسک کمر با لیزر انجام داده است، نمی تواند رانندگی کند. حداقل 6 الی 8 هفته زمان برای رانندگی پس از جراحی قرار دهید. همچنین در صورت نیاز به ورزش کردن، باید حداقل 6 الی 8 هفته فاصله زمانی بین عمل و ورزش در نظر بگیرید.

فیزیوتراپی بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر

یکی از مهم ترین اقداماتی که برای بازتوانی خودتان بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر باید انجام دهید، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی بهترین روش برای رفع درد و گرفتگی در ناحیه کمر است که با کمک تکنیک های به روز انجام می شود. بسته به نوع جراحی و محل دیسک، نوع فیزیوتراپی و زمان شروع آن متفاوت است. معمولا بیماران نیاز به 2 الی 3 هفته فیزیوتراپی برای بهبودی کامل و رسیدن به بهترین نتیجه جراحی دارند.

تخصص و مدرک تحصیلی دکتر ولییان

یکی از مهم ترین مواردی که بیماران باید قبل از انتخاب پزشک به آن توجه کنند، تخصص و مدرک تحصیلی دکتر است. بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران زمانی می تواند به کنترل درد کمک کند که در این زمینه متخصص باشد. دکتر بنفشه ولییان فارغ التحصیل فلوشیپ فوق تخصص درد از دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند. تخصص دکتر ولییان باعث شده تا دانش و تجربه پزشکی ایشان در حوزه درمان مشکلات مختلف و کنترل درد بهبود پیدا کند.

تزریق مفصل فاست

برای دریافت نوبت از بهترین متخصص درد در تهران، کافیست که با شماره تلفن های مطب خانم دکتر بنفشه ولییان 09029266688 در ارتباط باشید. منشی مطب در کوتاه ترین زمان ممکن، نوبت اختصاصی به شما می دهد تا ابتدا معاینه اولیه انجام شود. سپس در صورت نیاز، نوبت انجام عمل جراحی به شما داده خواهد شد.

آخرین مطالب:

تمرینات مخصوص درد کمر – دکتر ولییان: