عمل بسته دیسک با اوزون

عمل بسته دیسک با اوزون یا همان اوزون تراپی

عمل بسته دیسک با اوزون یا همان اوزون درمانی جزو روش های کم تهاجمی است که برای درمان دیسک کمر بدون ایجاد هیچ برشی امکان پذیر است. وقتی اوزون تزریق میشود، به جریان خون در مفاصل شدت می دهد و با استفاده از خاصیت ضدالتهابی که دارد، بافت های آسیب دیده را ترمیم میکند. ترکیبات مورد استفاده در اوزون شامل: مخلوط گاز اوزن و اکسیژن با نسبت 60 به 40 میباشد که البته در مواقعی برای درمان ممکن است نیاز باشد بین چندین بار تزریق در کمر انجام شود.

از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به دیسک کمر، جراحی را به عنوان آخرین گزینه جهت درمان درنظر میگیرند، معمولا گزینه مناسبی را انتخاب نمیکنند چرا که در برخی مواقع نه تنها با جراحی درد آنها کاهش پیدا نمی کند، بلکه ممکن است احتمالا دچار عوارض بعد از جراحی باز کمر هم بشوند.

امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، اوزون تراپی دیسک کمر یکی از بهترین روش های درمان بدون جراحی دیسک کمر است.

هزینه اوزون تراپی دیسک کمر

هزینه درمان دیسک کمر با اوزون، نسبت به هزینه سایر درمان ها کمتر میباشد. با درنظر گرفتن تعداد جلساتی که باید برای درمان مراجعه کنید، مبلغی که باید بپردازید توسط پزشک محاسبه میشود.

اوزون درمانی در پروسه درمان دیسک کمر تاثیرات بسیار شگفت انگیزی دارد.

مزایای عمل بسته دیسک با اوزون

•  اوزون تراپی روشی غیرتهاجمی بدون نیاز به جراحی باز
  • بدون درد است
  • هزینه آن بسیار پایین تر از جراحی باز است
  •  به بستری شدن نیازی ندارد
  • روند درمان کوتاه است و بهبودی سریع اتفاق می افتد

اوزون تراپی برای درمان کدام بیماری ها استفاده میشود

• درمان انواع آرتروز مخصوصا آرتروز زانو
  • درمان التهابات مفصلی
  • درمان گرفتگی های عضلانی
  • درمان دیسک کمر
  • درمان دیسک گردن
  • درمان تنگی کانال نخاعی
  • درمان عصب سیاتیک
  • درمان زخم های دیابتی و عفونی
  • درمان انواع آسیب های مفصلی
  • درمان آسیب دیدگی های ورزشی
  • بهبود عملکرد عضلانی و اسکلتی

تزریق اوزون بدون درد است؟

آمپولی که برای اوزون تراپی دیسک استفاده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است و فقط مختص به اوزون درمانی است.

تزریق ازون بصورت بی حسی موضعی انجام میشود و در نتیجه بیمار هیچگونه دردی را هنگام تزریق احساس نمیکند.

نکته حائزاهمیت این است که آمپول فقط باید توسط پزشکی که در این زمینه تخصص دارد تزریق شود، چرا که آنها به روش های تزریق تسلط دارند و به خوبی می توانند آن را به ناحیه مناسب کمر تزریق کنند.

کمر یکی از حیاتی ترین و حساس ترین نواحی بدن می باشد، به همین علت اگر دیسک آن بیرون بزند و بخواهید اوزون درمانی را انتخاب کنید، باید توسط پزشک متخصص به بهترین شکل تزریق شود.

پزشک متخصص درد گزینه مناسبی برای تزریق اوزون میباشد.

چگونگی تزریق اوزون به دیسک کمر

1. بی حسی موضعی در محل موردنظر صورت می گیرد.
  2. دیسک بین مهره ای از طریق سونوگرافی قابل مشاهده است.
  3. سوزن به دیسک وارد می شود.
  4. اکنون مخلوط اکسیژن و اوزن تزریق میشود.
  5. در مرحله آخر سوزن خارج میشود و دارو در فضای استخوان و محل عبور اعصاب به سهولت پخش می شود.

نکات مراقبتی بعد از اوزون تراپی دیسک کمر

همانطور که میدانید مراقبت بعد از عمل، از خود عمل واجبتر است. افرادی که اوزون تراپی را برای کمر خود انجام می دهند باید به برخی نکات توجه ویژه ای داشته باشند تا هر چه زودتر بتوانند به زندگی روزمره خود بازگردند.

• نکته اول: بعد از اوزون درمانی، استراحت مطلق به مدت دو ساعت یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود. نحوه خوابیدن آنها در این دو ساعت آنچنان محدودیت ندارد، پس می توانند هم به پهلو و هم به پشت بخوابند.
  • بیمار تا 3 روز اول نباید به مدت طولانی رانندگی کند یا دوندگی کند.
  • تا 4 هفته بعد از درمان بیمار اجازه ندارد که اجسام سنگین تر از پنج کیلوگرم را بلند کند.
  • انجام ورزش هایی که پزشک توصیه کرده، به تسریع روند درمان کمک میکند.

نحوه نشستن بعد از عمل بسته با اوزن چگونه است

• بعد از اوزون درمانی دیسک تا سه هفته نباید بیشتر از ده دقیقه بشینید، اما میتوانید پیاده روی کنید هیچ اشکالی ندارد و بیشتر پزشکان پیاده روی را توصیه می کنند.
  • بهتر است برای نشستن از صندلی های دسته دار استفاده کنید که هنگام نشستن فشار را بر بیشتر روی دسته های آن وارد شود.
  • دقت داشته باشید که به آرامی روی صندلی بنشینید، به سرعت نشستن برای شما بسیار ضرر دارد

عمل بسته دیسک با اوزون یکی از روش‌های نوین و کم تهاجمی است که در کلینیک درد دکتر بنفشه ولییان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام می‌شود. این روش به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای بیمارانی که دچار دردهای شدید ناشی از بیرون زدگی دیسک یا تنگی کانال نخاعی شده‌اند، معرفی شده است.

• عمل بسته دیسک با ازون یک روش درمانی است که با استفاده از گاز اوزون انجام می‌شود. ازون یک ماده قوی اکسیدان است که می‌تواند بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند و التهاب را کاهش دهد. این روش بدون نیاز به برش جراحی یا بستری شدن در بیمارستان انجام می‌شود و باعث کاهش درد و بهبود عملکرد ستون فقرات می‌شود.

• عمل بسته دیسک با اوزون یک روش درمانی است که با استفاده از گاز اوزون انجام می‌شود. اوزون یک ماده قوی اکسیدان است که می‌تواند بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند و التهاب را کاهش دهد. این روش بدون نیاز به برش جراحی یا بستری شدن در بیمارستان انجام می‌شود و باعث کاهش درد و بهبود عملکرد ستون فقرات می‌شود.

• - کاهش درد : اوزون می‌تواند بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند و علائم التهابی را کاهش دهد.

عمل بسته دیسک با اوزون
زنبیل خرید