عمل بسته دیسک با دیسکوژل

دیسکوژل چیست؟

در عمل بسته دیسک با دیسکوژل درواقع از ماده ای استفاده میشود که متشکل از ترکیب تنگستن سلولز و الکل بوده، کاملا ایمن و عاری از هر گونه خطر میباشد که به حالت ژل درآمده و در فضای دیسک تزریق میشود.

تزریق دیسکوژل مناسب چه کسانی است؟

• دیسکوژل درمانی بیشتر برای تسکین درد بیمارانی است که دیسک کمر آنها دچار برآمدگی شده و درمان‌های پزشکی و فیزیوتراپی برای آنها موثر نبوده‌اند. با تزریق دیسکوژل منافذ قسمت‌های آسیب‌دیده بسته شده و از خارج شدن مواد التهابی بر روی ستون فقرات جلوگیری می‌شود.
  • تزریق دیسکوژل در مواقعی که محتویات دیسک خارج شده و بیمار دچار علائم حرکتی همچون ضعف عضلانی است، فایده ای ندارد.
    همچنین برای افرادی که به‌ علت بیماری‌های زمینه‌ای یا خطرات بیهوشی قادر به انجام عمل جراحی نیستند، انجام پذیر است.

مزایای تزریق دیسکوژل

• درمان با دیسکوژل نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است.
  • اگر به هردلیلی این ماده وارد کانال نخاعی شود، نگران نشوید چون هیچ گونه عارضه ای ایجاد نخواهد شد.
  • بعد از ورود دیسکوژل به درون دیسک آسیب دیده، به سهولت راه خود را یافته و در تمام سطوح آسیب دیده دیسک، منتشر میشود.
  • دیسکوژل فقط فشار داخل دیسک را کاهش میدهد و به هیچ عنوان از ارتفاع دیسک تخریب شده نمی کاهد.
  • این روش به لحاظ هزینه های مالی، جسمی و روحی قابل مقایسه با سایر روش های درمانی کم تهاجمی نمی باشد.

معایب درمان دیسک با دیسکوژل

• هزینه بالای آن جزو مهمترین معایب این روش درمانی است. چرا که داروی دیسکوژل بسیار گران قیمت است. در اینصورت لیزر درمانی میتواند انتخاب مناسب تری باشد.
  • از این روش برای تسکین درد در مواردی که دیسک فقط بیرون زده و هنوز پاره نشده، استفاده می شود و برای دیسک های پاره شده کاربردی ندارد.

عمل بسته دیسک با دیسکوژل یکی از روش‌های نوین و کم تهاجمی در درمان بیرون زدگی و فشار دیسک‌ها است که در کلینیک درد دکتر بنفشه ولییان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام می‌شود.

• دیسکوژل یک ماده زیستی است که می‌تواند باعث حل شدن بخشی از دیسک بیرون زده شده شود. این روش به طور مستقیم بر روی ناحیه مورد نظر اثر می‌کند و باعث کاهش فشار بر روی اعصاب می‌شود.

• - کم تهاجمی: نیازی به برش‌های بزرگ یا جراحی باز نیست.

• دکتر بنفشه ولییان، فارغ التحصیل رشته فلوشیپ فوق تخصصی درد از دانشگاه علوم پزشکی ایران، با سال‌ها تجربه در این زمینه، از تکنولوژی‌های پیشرفته و روش‌های مدرن استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را برای بیماران خود ارائه دهد.

ازون تراپی در مطب دکتر بنفشه ولییان