اوزون تراپی دیسک گردن

اوزون تراپی دیسک گردن | راهنمای کامل !

بیشتر ماها در زندگی روزمره با شرایطی روبرو می‌شویم که ممکن است باعث ایجاد مشکلات و درد‌های مختلف در بدن شویم. یکی از مشکلات شایع در این راستا، مشکلات دیسک گردن است که می‌تواند بر زندگی روزمره و کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. دیسک یکی از مشکلاتی است که در قسمت گردن و ناحیه گردنی نخاع اتفاق می‌افتد. یکی از راه‌های درمان دیسک گردن، اوزون تراپی است.

دیسک گردن چطور اتفاق می‌افتد؟

یکی از شایع­ترین اختلالات یا آسیب دیدگی­‌های ستون فقرات بیرون‌زدگی، پارگی و یا کم آب شدن دیسک گردن است که این بیرون‌زدگی به دلیل وارد شدن ضربه به مهره‌ها، بالا رفتن سن، از بین رفتن دیسک‌ها یا فشار زیاد به گردن اتفاق می‌افتد. . همزمان با پیشرفت روز افزون علم پزشکی امروزه برطرف کردن مشکلات دیسک گردن به هیچ وجه کار بعیدی نیست. زمان بروز دیسک گردن، به ریشه‌های عصبی فشار وارد می‌شود و باعث بروز عوارضی چون درد، بی‌حسی و بی‌نظمی در عملکرد گردن خواهد شد. در اینجا برای درمان دیسک گردن از ازون تراپی دیسک گردن می‌توان استفاده کرد تا درد موجود، التهابات و دیگر علائم کاهش یابند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اوزون تراپی گردن

اوزون درمانی دیسک گردن نوعی راه بدون جراحی با کمترین تهاجم برای درمان دیسک بوده که پزشکان متخصص درد انجام می‌دهند. اوزون یک گاز بسیار مؤثر بوده است که حتی مقدار بسیار کمی از آن هم برای درمان کافی است. در روش ازون تراپی دیسک گردن، تزریق گاز اوزون به ناحیه‌ی درد است که میزان غلظت آن را پزشک متخصص درد مشخص می‌کند.

اوزون تراپی گردن در واقع یکی از جدیدترین متدهای درمانی غیرجراحی دیسک است که توسط دکتر بنفشه ولییان، بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن و به صورت سرپایی، انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت از کلینیک درد دکتر ولییان، با شماره تلفن 02122896224 تماس حاصل فرمایید.

آیا اوزون تراپی برای شما مناسب است؟

اگر شما از بیرون‌زدگی دیسک یا جا­به‌­جایی آن رنج میبرید، اوزون درمانی دیسک می‌توان برای شما مناسب باشد. مخصوصاً اگر در مهره‌­ها و دیسک­‌های گردن دچار مشکل هستید. همچنین افرادی که به هر دلیلی از انجام عمل جراحی اجتناب می‌­ورزند نیز جزو کسانی هستند که می‌توانند از این روش سود ببرند. به هر ترتیب انجام عمل جراحی برای افراد مبتلا به اختلالات ستون فقرات همواره انتخاب آخر است. ضمناً با توجه به ایجاد محدودیت‌ها و اعمال مراقبت‌های بعد از تزریق اپیدورال، تزریق اوزون برای افرادی که در شرف تزریق اپیدورال هستند راهکار مناسب­تری است.

نکات قابل توجه تزریق اوزون

همه انواع دیسک با اوزون درمانی قابل رفع نیستند. بهتر است پیش از تصمیم به انجام این نوع درمان با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. اوزون درمانی حتماً باید تحت نظارت پزشک تجویز و انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید با دکتر بنفشه ولییان، عضو گروه فوق تخصصی درد، آندوسکوپی و جراحی‌های کم ­تهاجمی ستون فقرات درباره‌­ی این روش درمانی مشورت کنید.

بسیاری از انواع دردهای ستون فقرات ، در کلینیک درد دکتر بنفشه ولییان، با روش‌های کم تهاجمی قابل درمان می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت از این مرکز، با شماره تلفن 09029266688 تماس حاصل فرمایید.

اوزون درمانی دیسک گردن

عوارض اوزون تراپی دیسک گردن

بسیاری از بزرگان علم پزشکی اوزون درمانی گردن را راهی بی‌خطر قلمداد می‌کنند؛ اما با این وجود نگرانی‌هایی در رابطه‌ با عوارض اوزون تراپی دیسک گردن به واسطه تزریق اوزون به گردن وجود دارد، ما در ادامه به عوارضی که امکان دارد در فرد به‌وجود آید اشاره خواهیم کرد:

• عفونت در ستون فقرات یا دیسک
  • ابتلا به عفونت‌های خطرناک در خون
  • ایجاد آبسه در ستون فقرات بیمار
  • آسیب‌های قلبی و آمپولی ریوی که بسیار کمیاب بوده
  • گاهی اوقات بروز عارضه‌ کوچک درد در ناحیه تزریق
  • خون‌ریزی رتیبال

هزینه اوزون تراپی دیسک گردن

هزینه اوزون درمانی گردن با توجه‌به نحوه درمان آن و فواید بی‌نظیرش آن همچون کاهش درد و بهبود وضعیت کیفیت زندگی بیمار بسیار کم و مقرون‌به‌صرفه است چون هزینه اوزون تراپی دیسک گردن نسبت به هزینه عمل جراحی‌های کوچک که جهت انجام انواع دیسک گردن صورت می‌گیرند، بسیار اندک است.

برای اینکه بتوانید هزینه اوزون تراپی دیسک گردن را حدودی بدانید باید به پزشک متخصص درد مراجعه کنید تا بر اساس تعداد جلساتی که برای انجام ازون تراپی دیسک گردن نیاز دارید را تعیین کند و این را هم در نظر داشته باشید که هزینه اوزون تراپی دیسک گردن به منطقه‌ای که درد را در آن حس می‌کنید، به مقدار و تعداد تزریق‌ها، به شهر شما، به نوع کلینیکی که مراجعه می‌کنید و نوع امکاناتی که آن کلینیک برای اوزون درمانی گردن دارا است، بستگی دارد.

فواید اوزون تراپی دیسک گردن

از فواید اوزون تراپی دیسک گردن می‌توان به مدت زمان بهبودی بیمار اشاره کرد که در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین عوارض همراه است، در ادامه تمامی مزیت‌های این روش درمانی را با شما به اشتراک میگذاریم:

• روشی کم‌تهاجمی می‌باشد.
  • بافت‌های سالم آسیبی نمی‌بینند.
  • مدت زمان نقاهت بیمار کوتاه است.
  • ازون تراپی دیسک گردن یک راه سرپایی برای درمان بوده است.
  • هزینه آن بسیار کم‌تر از هزینه جراحی خواهد بود.

نکته:

اوزون تراپی برای همه مناسب نیست. اگر فلج پاها، مثانه کنترل‌نشده، دیسک‌های کلسیفیه یا فشردگی طناب نخاعی دارید، جراحی گزینه بهتری است.

سخن آخر

در پروسه درمان دیسک گردن پزشک متخصص ارتوپد به دیسک‌های آسیب دیده گاز اوزون تزریق می‌کند؛ به‌این‌صورت که این سوزن پر از گاز بوده و مستقیماً به محل درد وارد می‌کنند و درد را کنترل میکنند.

امیدواریم این مطالب برای شما که به‌دنبال راه بهتر برای درمان دیسک گردن خود هستید مفید بوده باشد. در بخش کامنت‌ها نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.