عود دیسک کمر بعد از جراحی

تفاوت‌های کلیدی بین جراحی باز و جراحی دیسک کمر با لیزر

قبل از بررسی جراحی دیسک کمر با لیزر و جراحی باز بیایید کمی عقب تر بیاییم.
قدرت حرکتی یکی از مهم‌ترین توانایی‌های انسان است که باید به دقت از آن مراقبت کرد. با افزایش عادت‌های مخرب بر ستون فقرات، احتمال بروز مشکلات اسکلتی عضلانی بیشتر می‌شود. مشکل دیسک کمر یکی از این موارد است. اما چطور می‌توان بهترین تصمیم را برای درمان این دردهای تند و تیز گرفت؟ پاسخ در تفاوت‌های بین دو روش درمانی، جراحی باز و جراحی دیسک کمر با لیزر، نهفته است. با ما همراه باشید.

چرا به درمان جراحی دیسک کمر نیاز پیدا می‌کنیم؟

قرار گیری دیسک ها که هسته  ژله ای دارند که فضای بین مهره ها را پر میکنند، اگر این اتفاق بدون مشکل رخ دهد، دیسک‌ها در حالت طبیعی خود باقی می‌مانند. اما اگر این پدیده به هر دلیلی از مسیر صحیح خود خارج شود، مثلا به دلیل ضربه‌های سنگین، سن، یا استفاده نادرست از قوا، دیسک کمر به مشکل جدی تبدیل می‌شود که به جراحی نیاز دارد.

چه زمانی انتخاب بین جراحی باز و جراحی دیسک کمر با لیزر فرق می‌کند؟

وقتی بیمار به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک برای تأیید علائم بیماری ابتدا از تصویربرداری‌های مغناطیسی استفاده می‌کند. بنابراین، در مواردی که نیاز به انجام فوری جراحی وجود دارد، جراحی باز اولویت پیدا می‌کند اما در مواردی که بیماری خطر فوری برای حیات بیمار ایجاد نمی‌کند، جراحی بسته ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از بروز علائم پیشنهاد می‌شود.

تفاوت کلیدی بین جراحی باز و بسته چیست؟

تفاوت‌های کلیدی بین جراحی باز و بسته دیسک کمر در روش‌های دسترسی به محل مورد نظر و نحوه انجام عمل می‌باشند. در اینجا به بررسی و توضیح جراحی باز می‌پردازیم:

جراحی باز

جراحی باز، یکی از روش‌های سنتی در عمل‌های جراحی است که در مواردی که نیاز به دسترسی گسترده به ناحیه مورد نظر است، از آن استفاده می‌شود. این نوع جراحی معمولاً برای مشکلات پیچیده‌تری که نیاز به مشاهده و دستکاری مستقیم دارند، ترجیح داده می‌شود. در مورد دیسک کمر، جراحی باز به شرح زیر است:

برش بزرگ

در جراحی باز دیسک کمر، جراح با ایجاد یک برش بزرگ بر روی پوست و بافت‌های نرم از جمله عضلات پشت، به مهره‌ها و دیسک‌های موجود بین آنها دسترسی پیدا می‌کند. این برش ممکن است به طول چندین سانتیمتر برسد تا امکان مشاهده و دسترسی کامل به ناحیه مورد نظر فراهم شود.

خارج کردن دیسک

پس از ایجاد دسترسی، جراح دیسک آسیب دیده یا فتق یافته را از بین مهره‌ها خارج می‌کند. این کار به اصلاح فشار وارده به ریشه‌های عصبی یا نخاع کمک می‌کند که ممکن است به علت بیرون زدگی دیسک ایجاد شده باشد.

آسیب به بافت‌ها و سلول‌های اطراف

یکی از معایب جراحی باز، آسیب ناشی از برش و دستکاری‌های جراحی به بافت‌ها و سلول‌های اطراف است. برش‌های بزرگ و جابجایی بافت‌های نرم می‌تواند به عضلات، عروق خونی و سایر ساختارهای مهم در ناحیه پشت آسیب برساند. این آسیب‌ها می‌تواند منجر به درد بیشتر، زمان بهبودی طولانی‌تر و برخی موارد مشکلات دائمی شود.

جراحی دیسک کمر با لیزر

بهترین جراح دیسک کمر لیزری در تهران کجاست؟

هنگام انتخاب بهترین جراح دیسک کمر با لیزر، تمرکز بر تخصص و تجربه جراح و امکانات کلینیک ضروری است. دکتر بنفشه ولییان با تجربه‌ای طولانی در جراحی‌های دیسک کمر و استفاده از روش‌های نوین، از متخصصان برجسته در این زمینه هستند. او با امکانات منحصر به فردی که در کلینیک خود فراهم می‌کند، بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهد. برای مشاوره و رزرو وقت ملاقات با دکتر بنفشه ولییان و بهره‌مندی از خدمات تخصصی جراحی دیسک کمر با لیزر، از طریق شماره تلفن ۰۹۰۲۹۲۶۶۶۸۸ با ما تماس حاصل فرمایید. کلینیک دکتر بنفشه ولییان ما در تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، کوچه مدائن، پلاک ۲۰، ساختمان پزشکان ماهان، طبقه ۵ واقع شده است.

ما به شما اطمینان می‌دهیم که با کمک تیم متخصص ما، تجربه‌ای امن و راحت در درمان دیسک کمر خواهید داشت. منتظر تماس شما هستیم تا بهترین راه‌حل‌های درمانی را به شما ارائه دهیم.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *