عمل بسته دیسک

آمادگی برای عمل بسته دیسک کمر

دیسک کمر عضوی مهم از آناتومی بدن است و هر مسئله‌ای در این منطقه یک بیماری خونگیان اسپینال (ریشه‌ای) تولید می‌کند که ممکن است بر روی کیفیت زندگی انسان تأثیر گذاشته و گاهاً به تداوم مشکلات و دردهای بسیار شدید منجر میشود. در اینجا ، با ما همراه باشید تا بهترین روش آمادگی برای عمل بسته دیسک کمر با لیزر را بدانید.

آیا عمل جراحی دیسک کمر با لیزر بهترین گزینه است؟

جراحی دیسک کمر با لیزر یکی از روش‌های موثر در درمان برخی از مشکلات دیسک است. اگرچه جراحی همیشه گزینه‌ی آخر برای درمان این نوع مشکلات است و باید ابتدا راه‌های دیگر درمان، مانند فعالیت فیزیکی منظم و درمان‌های ترکیبی را امتحان کنید. اما زمانی که مشکل شما از این متداوم‌ها همچنان باقی می‌ماند و به حدی از کیفیت زندگیتان افت کرده است که دیگر تحمل نمی‌کنید، چشم برای جراحی‌های هوشمندانه باید دوخته شود.

مراحل آماده سازی برای عمل بسته دیسک کمر

پیش از شروع هر جراحی، یک سری از مدیریت‌های پزشکی لازم است تا هم پیش از عمل و هم بعد از عمل بهترین همراهی و پشتیبانی را برای بیمار فراهم کند. مراحل آمادگی شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. مشاوره با پزشک:

مشاوره اولیه با پزشک کلیه جنبه‌های مرتبط با بیماری شما شامل علائم، علل احتمالی بیماری، گزینه‌های درمانی و مزایا و معایب هر گزینه را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مرحله به شما کمک می‌کند تا با تصمیم بهتری برای درمان بیماری‌تان به خطرناک‌ترین تصمیم احتمالی یعنی جراحی رسیده و با پذیرفتن گزینه مناسب خودتان از بازدهی درمان حاصل از جراحی کاملاً عقیده یافته باشید.

۲. انجام تست‌های لازم:

پیش از هر گونه جراحی، برخی از تست‌های الزامی باید بر روی بیمار انجام شود. این تست‌ها ممکن است شامل آزمایش خون، تصاویر ستون فقرات با فناوری‌های پیشرفته، و یا سی تی اسکن (CT) قبل و بعد و یا ام آر آی (MRI) باشد.

۳. آموزش بیمار:

آموزش بیمار فرایند درمان، پیش از و پس از عمل، مراحل نگهداری و نحوه ایمنی و احتیاط‌های بعد از جراحی بسیار مهم می‌باشد. بیمار با اطلاعات کافی قادر خواهد بود راهبری در مسیر درمانی خود را داشته باشد.

نحوه عمل جراحی بسته دیسک کمر

در عمل بسته دیسک کمر با لیزر، یک برش کوچک از پوست در نزدیکی آن قرار می‌گیرد که نیازمندی‌های جراحی از طریق آن همراه با یک دراپ معمولی وارد شکم شده و با استفاده از لیزر داخل دیسک میشود. این روش سعی در کوتاه نمودن زمان مرخصی و بازگشت به کار است و همچنین عارضه کمتری نسبت به جراحی سنتی دیسک کمر ایجاد می‌کند.

قبل از عمل بسته دیسک کمر چگونه باید آماده شد؟

قبل از انجام عمل بسته دیسک کمر، برخی از مراحلی را باید انجام دهید:

۱. آمادگی ذهنی:

اگرچه عمل لیزری دیسک کمر با کمترین خطر از نظر جراحی محسوب می‌شود، اما همچنان نیازمندی‌های خاصی دارد که بیمار باید با آن آشنا باشد.

۲. محدود کردن مصرف برخی از داروها:

به برخی از داروهایی که خونریزی آنتی‌اکسیدان هستند قبل از جراحی باید از چند روز  پیش قطع کامل شود. از این دست داروها شامل آسپرین و مشتقات وارفارین و هپارین هستند.

۳. رژیم غذایی:

مصرف غذاهای سبک بسیار مفید است. هیدراته کردن بدن قبل از انجام هر گونه جراحی بسیار مهم است. نوشیدن مقدار کافی آب می‌تواند به آماده‌سازی بدن برای مقابله با استرس حاصل از عمل و سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کند. توصیه می‌شود که بیماران دو روز قبل از جراحی، مصرف آب خود را افزایش دهند، البته با در نظر گرفتن شرایط خاص پزشکی و اجازه پزشک معالج.

درمان کمردرد پس از جراحی

۴. تمرینات فیزیکی:

به طور کلی تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی تا اندازه‌ای که بیمارتان را دچار درد ننموده، لازم است.

5. قرارگرفتن در دسترس پزشک مربوطه:

هنگامی که شما برای انجام یکی از روش های درمانی پذیرفته شدید، باید در زمانی که نیاز است با پزشکتان تماس بگیرید،

6. داشتن همراه:

در هر زمان قبل و بعد از عمل، داشتن یک شخص همراه کاملاً مفید است.

نکات مهم برای بعد از عمل بسته دیسک کمر

بعد از عمل لیزری دیسک کمر نیز خیلی چیزها که بیمار در آمادگی برای آنها لازم است وجود دارد:

1. تنظیم خواب:

برای بهبودی سریع پس از عمل بسته دیسک کمر لازم است خواب خود را تنظیم و به مقدار کافی انجام دهید.

2. در حد توانایی نیاز به استراحت:

استراحت جسمی زمانی اجباری است که احساس ضعف قوام بدن اتفاق بیفتد.

3. رعايت تغذیۀ سالم:

تغذیه مناسب نقش بسیار مهمی در بازگشت به سلامتی عمل دارد و بسیار روند بهبودی را سرعت میبخشد.

عمل لیزری دیسک کمر

نتیجه‌گیری

برای  رزرو وقت ویزیت و مشاوره با دکتر بنفشه ولییان و بهره‌مندی از خدمات تخصصی عمل بسته دیسک کمر، از طریق شماره تلفن ۰۹۰۲۹۲۶۶۶۸۸ با ما تماس حاصل فرمایید.
کلینیک دکتر بنفشه ولییان در تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، کوچه مدائن، پلاک ۲۰، ساختمان پزشکان ماهان، طبقه ۵ واقع شده است.
ما به شما اطمینان می‌دهیم که با کمک تیم متخصص ما، تجربه‌ای امن و راحت در درمان دیسک کمر خواهید داشت. منتظر تماس شما هستیم تا بهترین راه‌حل‌های درمانی را به شما ارائه دهیم.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *